تماس بگیرم
لوله کاروگیت

آشنایی بیشتر با لوله های کاروگیت

لوله کاروگیت
لوله کاروگیت (به انگلیسی : CORRUGATED PIPE) یکی از انواع لوله های پلی اتیلن دوجداره می باشد که دارای سطح خارجی اسپیرال (فنری یا مارپیچی) و سطح داخلی یکپارچه و صیقلی می باشد. لوله کاروگیت به لوله پلی اتیلن فاضلابی نیز معروف است. جهت تهیه کاتالوگ سایزبندی و مشخصات فنی می توانید با شماره های شرکت تماس بگیرید.

لوله کاروگیت همانطور که در تصویر میبینید به لوله هایی گفته میشود که دارای دو جداره مجزا، یکی بیرونی با شکل ظاهری موج دار و یا به عبارتی حلقه حلقه و یکی لایه درونی که دارای سطحی صاف میباشد و جهت عبور سیالات با ماهیتهای فاضلابی اسیدی و قلیایی و پسابهای صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند.

لوله کاروگیت فشار بار داخلی ندارند یعنی سیال در حال عبور از داخل این لوله ها دارای فشار بار داخلی نیست و این لوله ها عملا به عنوان یک جوی زیر زمینی وظیفه انتقال سیالات مایع را به عهده دارند . لوله های کاروگیت دارای یک سطح بیرونی نیز میباشند که به صورت حلقه حلقه و دارای استحکام بالا یی میباشند و کلیه فشارهای سطحی و زیر سطحی اعم از بار زنده و مرده را در زیر سطح زمین متحمل میشوند و علت این حلقه حلقه شدن سطح لوله به دلیل استحکام بخشی به لوله میباشد . لوله های کاروگیت در سه بخش فشاری دسته بندی میگردند .

.: این ویدیو رو از دست ندهید ! :.


سایزبندی لوله کاروگیت
مشخصات فنی و کیفیت لوله کاروگیت می‌بایستی با استاندارد DIN16961-2 (مربوط به کنترل ابعاد و مقاومت حلقوی لوله) و EN13476 (سایر آزمون‌های مربوط به مشخصات کیفیت محصول) مطابقت داشته باشد.

لوله کاروگیت تولیدی کارخانه پایپ گستر دارای کامل ترین مجموعه در بحث سایزبندی می باشد و از سایز 4 اینچ آغاز و تا سایز 3500 میلیمتر معادل قطر دهنه 3.5 متر تولید می گردد.

سایزبندی لوله کاروگیت شرکت پایپ گستر به شرح زیر است :

1- لوله پلی اتیلن فاضلابی (لوله کاروگیت) با قطر داخلی 110 میلیمتر – این سایز به لوله کاروگیت 110 معروف است. در کشورهایی مثل ترکمنستان این سایز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

2- لوله کاروگیت پلی اتیلن یا لوله فاضلاب پلی اتیلن با قطر داخلی 125 میلیمتر – این سایز در بازار به لوله کاروگیت 125 معروف است همچنین برخی از شرکت های تولید کننده از این سایز به لوله کاروگیت 5 اینچ یاد می نمایند.

3- لوله فاضلاب پلی اتیلن با قطر داخلی 160mm بدین معنی که قطر داخلی این سایز 16 سانتی متر می باشد. لوله 160 کاروگیت یکی از پرمصرف ترین سایزها می باشد. لوله کاروگیت 160 دارای مقاومت حلقوی 8 یا 16 یا 31.5 و یا 64 کیلو نیوتن در کارخانجات پایپ گستر قابل تولید است. سایز لوله کاروگیت 160 بصورت کوپلر سرخود تولید و روانه بازار می شود. قیمت واشر خرید لوله کاروگیت نیز بهنگام استعلام قیمت از کارشناسان قیمت از کارشناسان ما در قیمت پیشنهادی اعمال گردیده است.

.: تولید قطر3 متر :.

لوله کاروگیت

4- لوله کاروگیت پلی اتیلنی با سایز 200 میلیمتر یا 8inch لوله کاروگیت 8 اینچ، یکی از پرمصرف ترین لوله های فاضلابی مورد استفاده در سطح ایران می باشد. فیمت لوله 200 کاروگیت نیز یکی از کلمات پر جستجو در ایران می باشد. قیمت لوله 200 کاروگیت می تواند از 12 هزار تومان آغاز و تا 31 هزار تومان ادامه یابد.

ضخامت بدنه لوله کاروگیت 200 میلیمتر بالغ بر 22 میلیمتر است یعنی سایز بیرونی معادل 244 میلیمتر خواهد شد . میزان خاکی که لوله کاروگیت 200 تحمل خواهد نمود تا 15 متر از تاج لوله کاروگیت می باشد. در این عمق حتما می بایست 64 کیلونیوتن بر متر مربع مقاومت حلقوی داشته باشد. لازم به ذکر است که LONG TERM RING STIFNESS باید بیش از 64 کیلو نیوتن بر متر مربع باشد و نه مقاومت حلقوی کوتاه مدت

این لوله می تواند شاخه 3 متری، 6 متری و یا 12 متری باشد.

5- لوله کاروگیت فاضلاب با قطر داخلی 250 میلیمتر و قطر خارجی 294 میلیمتر با تحمل بار ترافیک و خاک تا عمق های مختلف بسته به مقاومت حلقوی مورد نیاز، اعم از لوله کاروگیت 16 کیلونیوتن، لوله کاروگیت 31.5 کیلو نیوتن و لوله کاروگیت با مقاومت حلقوی 64 کیلونیوتن

لوله کاروگیت سایز 250 میلیمتر در شاخه 3، 6 و 12 متری بصورت کوپلر سر خود و کوپلر جدا تولید می گردد. ظرفیت تولید لوله کاروگیت پایپ گستر در خط تولید لوله کاروگیت 250 معادل 3 کیلومتر در روز می باشد.

نکته مهم اینکه بدلیل انحراف معیار خط تولید لوله کاروگیت در تولید لوله کاروگیت 250 میلیمتر قطر خارجی این لوله بعضا تا 300 میلیمتر نیز می رسد لذا دقت داشته باشید چنانچه می خواهید بصورت تلسکوپی لوله کاروگیت 250 را در لوله کاروگیت 300 و نه لوله کاروگیت 315 بارگیری نمائید امکان عدم بارگیری وجود خواهد داشت.

6- لوله کاروگیت با قطر داخلی 300 میلیمتر و قطر خارجی 349 میلیمتر با مقاومت مکانیکی 4کیلونیوتن بر مترمربع تا 63 کیلو نیوتن بر متر مربع. این لوله یکی از پرکاربردترین لوله های کاروگیت در سطح ایران و جهان است. لوله کاروگیت 300 میلیمتر با مقاومت مکانیکی 8 کیلونیوتن بیشتر در ساخت لوله غلاف اعم از لوله غلاف سیس برق در زیر زمین یا لوله غلاف فیبرنودر در مخابرات و یا … مورد استفاده قرار می گرد.

لوله کاروگیت 300 میلیمتر با مقاومت مکانیکی 16 کیلو نیوتن بر متر مربع در انتقال فاضلاب بصورت ثقلی با عمق دفن نهایتا 2 متر مورد استفاده قرار می گردد به شرط آنکه تردد ترافیک روی لوله کارگیت وجود نداشته باشد.

نهایتا آنکه لوله کاروگیت با مقاومت مکانیکی 31.5 کیلو نیوتن که بعنوان استاندارد در ایران و سایر نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرد در اغلب پروژه ها جهت انتقال آب بصورت ثقلی و یا شبکه جمع آوری فاضلاب در عمق دفن 1 تا 6 متر با ترافیک روی لوله و یا بدون ترافیک روی لوله کاروگیت مورد استفاده فراوان قرار میگیرد. لوله کاروگیت 63 کیلو نیوتن در سایز 300 میلیمتر نیز برای عمق دفن بیش از 6 متر مورد طراحی و تولید قرار می گیرد.

7- لوله کاروگیت با قطر داخلی 315 میلیمتر و قطر خارجی 360 میلیمتر : لوله کاروگیت سایز 315 یکی دیگر از سایزهای پرمصرف لوله های دوجداره پلی اتیلن است که با مقاومت مکانیکی 8 تا 63 کیلونیوتن بر مترمربع تولید می گردد. سرعت خط تولید لوله کاروگیا سایز 315 میلیمتر در روز معادل 2400 متر می باشد که در این زمینه این شرکت سرآمد تمامی شرکت های تولیدکننده لوله کاروگیت می باشد.

لوله کاروگیت 315 دارای مستربچ ایرانی و کره ای می تواند باشد که مستربچ کره ای بدلیل مقاومت بیشتر در مقابل اشعه یو وی و سطح صیقلی تر دارای قیمت بالاتری نسبت به لوله کاروگیت با با مستر بچ ایرانی خواهد بود .

.: انواع اتصالات کاروگیت :.

لوله کاروگیت

لوله کاروگیت

لوله کاروگیت 315 با مقاومت مکانیکی 31.5 کیلو نیوتن بر متر مربع بدلیل تقاضای بالا همواره در انبار این شرکت موجود می باشد. یعنی شما در صورت سفارش لوله کاروگیت 315 میلیمتر به مقدار 4 کیلومتر می توانید بلافاصله نسبت به انجام تسویه حساب با قسمت مالی شرکت و ارائه آن به واحد ترخیص کالا مقدار 4 کیلومتر برای یکروز لوله کاروگیت سایز 315 میلیمتر دریافت نمائید.

ترکمنستان بدلیل نوع خاص طراحی انتقال فاضلاب و شبکه فاضلاب دارای بیشترین تقاضا در این سایز لوله کاروگیت می باشد. لوله کاروگیت 315 در سال 95 به مقدار 80 کیلومتر توسط این شرکت تولید و به شرکت های واسطه جهت انتقال به ترکمنستان تحویل گردید .

ضخامت بدنه لوله کاروگیت 315 با مقاومت مکانیکی 31.5 کیلو نیوتن بر متر مربع حدودا 23 میلیمتر است و تا عمق 6 متر از تاج لوله قابل دفن زیر خاک است .

8 – لوله کاروگیت با سایز داخلی 350 میلیمتر و قطر خارجی 410 میلیمتر : لوله کاروگیت 350 یکی از کم مصرف ترین انواع لوله کاروگیت می باشد که در کشور ایران صرفا برای شرکتهایی که درخواست انها بیش از 5 هزار متر است تولید می شود . در ترکمنستان این سایز لوله کاروگیت دارای درخواست بسیار زیادی است که این شرکت در چندین نوبت برای شرکت های ترکمنستانی پس از اخذ سفارش نسبتب هب تولید لوله کاروگیت 350 میلیمتر اقدام نموده است .

مواد اولیه این نوع لوله کاروگیت EX3 پتروشیمی امیرکبیر یا پتروشیمی اراک می باشد . گرید این مواد HDPE100 و HDPE80 می باشد . وزن لوله کاروگیت سایز 350 میلیمتر یا لوله کاروگیت 35 سانتی متر برای هر متر بسته به مقاومت مکانیکی مرود نیاز تغییر می نماید . قیمت این سایز لوله کاروگیت نیز وابستگی کامل به مقاومت مکانیکی آن دارد . هر مقدار مقاومت مکانیکی لوله کاروگیت پایین تر باشد وزن لوله کاروگیت کمتر و در نتیجه قیمت لوله کاروگیت پایین تر خواهد بود .

لوله کاروگیت با استفاده از روشها و تجهیزات مشابه با سایر لوله های پلاستیکی قابل نصب میباشند. اما لوله های پلی اتیلن به اندازه ی کافی انعطاف پذیرند که نصب آسان و به صرفهی اقتصادی را فراهم میکنند.
آماده سازی ترانشه :
عرض ترانشه در تاج لوله باید در حد ممکن باریک باشد ولی نباید کمتر از قطر خارجی لوله به اضافهی 300mm باشد تا امکان متراکم نمودن مواد خاکریزی کناری وجود داشته باشد. کف ترانشه حفر شده باید صاف و عاری از سنگهای تیز که باعث سایش سطح لوله میگردد باشد در غیر اینصورت مواد خاص بستر سازی برای دفن لوله مورد نیاز میباشد. اگر به دلیل تابش آفتاب دمای لوله به طور محسوس بالاتر از دمای ترانشه باشد، لوله باید قبل از خاکریزی نهایی اندکی پوشانده شود

9 – لوله کاروگیت با سایز داخلی 400 میلیمتر (40 سانتیمتر) و قطر خارجی 468 میلیمتر : این سایز لوله کاروگیت (لوله کاروگیت 16 اینچ) بدلیل مصرف بالا در انتقال فاضلاب و استفاده بجای جوی آب دارای تقاضای بالایی می باشد . مقاومت مکانیکی لوله کاروگیت 400 از 4 کیلونیوتن آغاز و تا 128 کیلونیوتن بر متر مربع ادامه دارد. قیمت لوله کاروگیت 400 نیز همچون انواع دیگر سایزهای لوله کاروگیت تابع میزان بار مرده ای است که روی لوله کاروگیت 400 خواهد آمد . ترکیب استفاده از گرانول و مواد اولیه EX3 نیز پارامتر مهمی در تعیین قیمت لوله کاروگیت 400 می باشد . می دانیم بطور استاندارد تا 10درصد می توان از مواد اولیه ضایعاتی که توسط خود کارخانه ضایعات شده باشد و نه ضایعات سایر کارخانه ها رو می توان در تولید لوله کاروگیت استفاده نمود . در هر صورت قیمت لوله کاروگیت 400 دارای رنج متفاوتی است که برای این منظور باید با کارشناسان شرکت تماس بگیرید . لوله کاروگیت 400 بصورت کوپلر سر خود تولید می گردد و واشر نیز برای این نوع لوله کاروگیت بصورت پیش فرض تولید و در اختیاز مشتری لوله کاروگیت 400 قرار میگیرد . ضخامت بدنه لوله کاروگیت نیز بر اساس مقاومت مکانیکی بلند مدت تعیین میگردد و در حالت استاندارد ضخامت بدنه لوله کاروگیت 400 میلیمتر معادل 34 میلمتر می باشد .

میزان صادرات لوله کاروگیت 400 به خارج از کشور بقدری است که شرکت ما بر آن شده است تا نسبت به اخذ نمایندگی فروش در کشور ترکمنستان ، آذربایجان ، عراق و افغانستان اقدام نماید .

10 – لوله کاروگیت با سایز داخلی 500 میلیمتر (50 سانتیمتر) و قطر خارجی 572 میلیمتر : لوله کاروگیت 500 معروف به لوله کاروگیت 20 اینچ جزء اولین سایزهایی است که می تواند بصورت کاروگیت یا اسپیرال و یا کاروگیت – اسپیرال تولید گردد. لوله کاروگیت 500 میلیمتر می تواند با مقاومت مکانیکی 4 کیلو نیوتن بر متر مربع تا مقاومت مکانیکی 128 کیلونیوتن بر مترمربع تولید میگردد. لوله اسپیرال 500 نسبت به لوله کاروگیت 500 دارای کاربرد بیشتری می باشد ولی بدلیل قیمت مناسب لوله کاروگیت 500 نسبت به لوله اسپیرال 500 امروزه بیشتر از لوله کاروگیت 500 استفاده می شود.

مواد اولیه مصرفی این شرکت اصولا از بهترین و مرغوب ترین مواد پتروشیمی شازند تهیه می گردد. خط تولید این شرکت بدلیل استفاده از چیلر و برج خنک کننده دارای کمترین انحراف معیار در قطر خارجی می باشد .

میزان خاکی که می تواند روی لوله کاروگیت 500 ریخته شود از 20 سانتیمتر در لوله 4 کیلونیوتن آغاز و تا 13 متر برای لوله با مقاومت مکانیکی 128 کیلونیوتن ادامه دارد .

.: حیاط کارخانه پایپ گستر :.

لوله کاروگیت

11 – لوله کاروگیت با سایز داخلی 600 میلیمتر (60 سانتیمتر) و قطر خارجی 681 میلیمتر :

لوله کاروگیت 600 معروف به لوله کاروگیت 24 اینچ با ظاهری شیاردار و قسمت داخلی صاف با مستربچ به رنگ های زرد یا نارنجی و یا آبی و بعضا مشکی بصورت کوپلر سرخود و دارای واشر یا بدون کوپلر و بصورت کوپلر مجزا در شاخه های 6 و 12 متری و بندرت 3 متری در دو قالب اسپیرال و کاروگیت در مقاومت مکانیکی بلندمدت 8 کیلونیوتن تا 128 کیلونیوتن با قطر خارجی 681 میلیمتر در کارخانجات پایپ گستر تولید و به بازار عرضه میگردد.

قیمت لوله کاروگیت 600 بسته به نوع متریالی که در تولید آن استفاده شده است، میزان خاکی که روی لوله کاروگیت 600 خواهد آمد ، وجود یا عدم وجود ترافیک، کوپلردار بودن یا بدون کوپلر بودن، میزان استفاده از گرانول در تولید می تواند دارای رنج قیمتی از 93000 تومان تا 180 هزار تومان داشته باشد.

علت جداره صاف در حقیقت کاهش اصطکاک می باشد. بهنگام خرید براحتی میتوان لوله ها را بصورت تلسکوپی درون هم قرار داد .

لوله کاروگیت 600 با مقاومت مکانیکی بیش از 64 کیلونیوتن تقریبا در یک سال حتی یک بار هم تقاضا ندارد لذا لوله کاروگیت 600 با RS=128 تقاضای سفارشی محسوب و دارای قیمت بسیار بالاتری به نسبت سایر رنج ها می باشد .

12 – لوله کاروگیت با سایز داخلی 800 میلیمتر ( 80 سانتیمتر ) و قطر خارجی 890 میلیمتر : لوله کاروگیت با سایز داخلی 800 و قطر خارجی 890 میلیمتر بصورت کوپلر و واشر سر خود . لوله کاروگیت 800 میلیمتر جزء پرمصرف ترین لوله های حال حاضر دنیا می باشد . مقاومت مکانیکی لوله کاروگیت 800 از 4 کیلونیوتن شروع و تا 128 کیلونیوتن بر متر مربع می تواند باشد.

لوله کاروگیت 800 میلیمتر با رینگ استیفنس 4 کیلونیوتن بر متر مربع صرفا جهت تولید غلاف و یا مخازن زیر زمینی با عمق دفن کمتر از 1 متر خاک مورد استفاده قرار می گیرد . لوله کاروگیت 800 میلیمتر بصورت کوپلر و واشر سر خود با واشر و یا بدون کوپلر و واشر عرضه میگردد . لوله کاروگیت 800 میلیمتر جزء پرمصرف ترین لوله های انتقال فاضلاب شهری و شبکه های بزرگ زهکشی در حال حاضر دنیا می باشد . مقاومت مکانیکی لوله کاروگیت 800 از 4 کیلونیوتن شروع و تا 128 کیلونیوتن بر متر مربع می تواند باشد.ضمنا از لوله کاروگیت 800 جهت ساخت منهول های شهری فاضلاب و منهول های دسترسی کابل های برق هم میتوان استفاده نمود.
لوله کاروگیت 800 میلیمتر با رینگ استیفنس 4 کیلونیوتن بر متر مربع صرفا جهت تولید غلاف و و یا مخازن زیر زمینی با عمق دفن کمتر از 1 متر خاک مورد استفاده قرار می گیرد .

13 – لوله کاروگیت با سایز داخلی 1000 میلیمتر (100 سانتیمتر) و قطر خارجی 1113 میلیمتر کوپلر سرخود و بدون کوپلر : لوله کاروگیت با قطر داخلی 1000 میلیمتر و قطر خارجی 1113 میلیمتر .

لوله کاروگیت 1000 دارای مقاومت حلقوی 4 کیلونیوتن تا 128 کیلونیوتن تولید میگردد. بیشترین مصرف لوله کاروگیت 1000 ، مقاومت حلقوی 31.5 کیلو نیوتن بر مترمربع می باشد و در وحله بعد لوله کاروگیت 1000 با مقاومت مکانیکی 16 کیلو نیوتن دارای تقاضای خرید بالایی می باشد . لوله کاروگیت 1000 میلیمتر در شاخه های 6 متری عرضه میشود و برای شبکه های اصلی فاضلاب های شهری و پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و همچینین برای انتقال صقلی آب رودخانه ها و یا پل زیر جاده ها بکار میرود لوله کاروگیت 1000 میلیمتر همچنین برای منهول ها و یا دیواره چاه ها با مقاومت 31.5 کیلو نیوتن کاربری فراوانی دارد.
لوله کاروگیت 1000 دارای مقاومت حلقوی 4 کیلونیوتن تا 128 کیلونیوتن تولید میگردد. بیشترین مصرف لوله کاروگیت 1000 ، مقاومت حلقوی 31.5 کیلو نیوتن بر مترمربع می باشد و در گام بعدی لوله کاروگیت 1000 با مقاومت مکانیکی 16 کیلو نیوتن دارای تقاضای خرید بالایی می باشد .

14 – لوله کاروگیت با سایز داخلی 1200 میلیمتر (120 سانتیمتر) و قطر خارجی 1320 میلیمتر : لوله کاروگیت با قطر داخلی 1200 میلیمتر و قطر خارجی 1320 میلیمتر بصورت کوپلر سرخود و کوپلر و واشر جدا
لوله کاروگیت با قطر داخلی 1200 میلیمتر و قطر خارجی 1320 میلیمتر بصورت کوپلر سرخود و بدون کوپلر تولید میگردد بیشترین کاربردهای این سایز در مخزن سازی و تولید سپتیک تانک و چربیگیر های پلی اتیلن، در ساخت منهول های فاضلاب و شبکه اصلی جمع آوری فاضلاب بکار میرود .

لوله کاروگیت

15 – لوله کاروگیت با سایز داخلی 1400 میلیمتر (140 سانتیمتر) و قطر خارجی 1560 میلیمتر : لوله کاروگیت با قطر داخلی با قطر داخلی 1400 میلیمتر و قطر خارجی 1560 میلیمتر بصورت کوپلر سرخورد بدون واشر و بدون کوپلر که جهت ارتباط این نوع لوله باید از جوش اکستروژن استفاده نمود .

لوله کاروگیت با سایز داخلی 1400 میلیمتر ( 140 سانتیمتر ) و قطر خارجی 1560 میلیمتر در دو نوع کوپلر سرخود و بدون کوپلر تولید میشود این لوله ها با مقاومت حلقوی 16 و 31.5 کیلونیوتن بر متر مربع تولید میگردند از مقاومت های بالا در برابر بارهای وارده زیاد و از مقاومت های پایین در مخزن ها و منهول ها استفاده میشود.این لوله ها بهترین جایگزین لوله های بتنی در فاضلاب صنایع و جاهایی که مواد خورنده و اسیدی در فاضلاب وجود دارد هستند .

16 – لوله کاروگیت با سایز داخلی 1600 میلیمتر (160 سانتیمتر) و قطر خارجی 1800 میلیمتر : لوله کاروگیت با قطر داخلی 1600 میلیمتر و قطر بیرونی 1790 میلیمترکه در شاخه های 3 و 6 متری و بصورت کوپلر سرخود و بدون کوپلر با قابلیت اتصال جوش اکستروژن در مقاومت های 8 و 16 و 31.5 کیلونیوتن تولید میگردد. این لوله ها جهت استفاده درشبکه های اصلی فاضلاب ، منهول سازی ، مخزن سازی، انتقال آب رودخانه ها بصورت ثقلی و زیر جاده ها برای رد کردن آب مورد استفاده قرار میگیرند.

قیمت لوله کاروگیت 1600 با توجه به میزان خاکی که روی لوله کاروگیت می آید ، وجود یا عدم وجود بار ترافیک ، داشتن کوپلر و واشر یا عدم وجود کوپلر و واشر و نهایتا وزن لوله کاروگیت 1600 می تواند از 500 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان به ازای هر متر تغییر نماید. برای استعلام قیمت لوله کاروگیت 1600 با شماره های دفتر تماس بگیرید.

اتصال لوله کاروگیت سایز 1600 می تواند با کوپلر و یا از طریق جوش اکستروژن و در بعضی موارد الکتروفیوژن باشد .

لوله کاروگیت با قطر داخلی 1800 میلیمتر و قطر خارجی 2000 میلیمتر یا 2 متر : لوله کاروگیت 1800 ( یا لوله اسپیرال کاروگیت 1800 میلیمتر) در هر مترازی بسته به درخواست مشتری تولید میگردد مقاومت این لوله 8 و 16 و 31.5 میباشد که در شبکه انتقال فاضلاب های اصلی شهر ها ، فاضلاب های صنعتی بزرگ ، ساخت منهول آدم رو ( منهول پلی اتیلن) ، چربیگیر پلی اتیلن ، سپتیک تانک پلی اتیلن ، ایستگاه پمپاژ ، غلاف برای دور لوله های گاز ، قالب جهت تزریق بتن دور لوله ها و کابل های مهم و حساس ، زیر جاده ها برای عبور آب و رودخانه ها ، انتقال آب و هر سیالی بصورت ثقلی و …. استفاده میشود .

لوله کاروگیت

لوله کاروگیت با قطر داخلی 2000 میلیمتر و قطر خارجی 2240 میلیمتر یا قطر 2 متر : لوله فاضلابی 2000 یا لوله کاروگیت اسپیرال 2000 با قطر خارجی 2240 میلیمتر که در مقاومت های 8 و 16 و 31.5 کیلونیوتن و طول شاخه های 3 و 6 و 12 متر تولید میگردد و جهت انتقال فاضلاب های صنعتی کارخانجات ، پتروشیمی ها ، پالایشگاه های نفت و گاز و شهرک های صنعتی و منهول پلی اتیلن ، سپتیک تانک پلی اتیلن ، چربیگیر پلی اتیلن و ایستگاه پمپاژ و ….همچنین داخل تونل و غلاف دور لوله های گاز و آب برای بتن ریزی و زیر جاده ها برای گذر آب و داخل کانال ها بکار میرود .
لوله کاروگیت با قطر داخلی 2500 میلیمتر و قطر خارجی 2780 میلیمتر یا قطر 2.5 متر : لوله پلی اتیلن 2500 میلیمتر یا لوله اسپیرال کاروگیت فاضلابی قطر داخلی 2500 و قطر خارجی 2780 میلیمتر که در مقاومت های 8 و 16 و 31.5 کیلو نیوتن با طول 3و 6 و 12 متر تولید میگردد که در تولید مخزن سیالات ، مخزن اسید ، مخزن آب آشامیدنی ، مخزن آب آتشنشانی و سپتیک تانک پلی اتیلن بصورت یکپارچه تا طول 16 متر و چربیگیر پلی اتیلن و پکیج تصفیه فاضلاب و ایستگاه پمپاژ و انواع مخزن های ایستاده و افقی با قابلیت دفن تا عمق های بالای 10 متر و زیر فشار بار ترافیکی استفاده میشود .
لوله کاروگیت با قطر داخلی 3000 میلیمتر و قطر خارجی 3300 میلیمتر یا قطر 3 متر : لوله اسپیرال کاروگیت فاضلابی با قطر 3000 میلیمتر یا 3 متر که تنها کارخانه تولید کننده در ایران این شرکت میباشد در مقاومت های 8 و 16 و 31.5 کیلونیوتن و هر طولی طبق درخواست مشتری تولید میگردد.

قطر بیرونی لوله فاضلابی 3000 میلیمتر بسته به شرایط پروژه و تحمل فشارهای وارده از 3200 تا 3400 میلیمتر میتواند باشد این سایز لوله فاضلابی بیشتر در پروژه های صنعتی بسیار سنگین مانند انقال پساب های صنعتی میادین نفت و گاز ، آب برگشتی دستگاه های پالایشگاه ها و انتقال فاضلاب های بسیار سنگین شهرها و و غلاف دور لوله های گاز و انتقال انبوه سیم های برق و کابل نوری و تولید منهول های ادم رو و مخزن های آب ، سپتیک تانک پلی اتیلن و چربی گیر پلی اتیلن ، مخزن اسید و مخزن های نگهداری انواع سیالات بدون هیچگونه نگرانی از پوسیدگی و خوردگی جداره مخزن بکار میرود.

لوله کاروگیت سایز 3200 میلیمتر و 3500 میلیمتر نیز برای اولین بار در ایران تولید شده است. شهرداری اصفهان بعنوان اولین مشتری سایز 3200 میمیلمتر از این لوله ها در تولید مخازن دوجداره نگهداری آب کشاورزی در پارک ها استفاده نموده است.

قیمت لوله کاروگیت 1000، 300 ، 250
همه می دانیم که با گذشت زمان علم پیشرفت های زیادی کرده است . از سوی دیگر این پیشرفت صنعت و تکنولوژی هزینه های عظیمی را بدنبال داشته است .

با توجه به اینکه برای تولید هر محصولی بایستی از مواد اولیه مرغوب استفاده نمود، شرکت پابپ گستر برای تولید لوله کاروگیت از بهترین مواد پلی اتیلن که بیشتر از پتروشیمی امیر کبیر است استفاده می کند . از آنجایی که قیمت نفت در حال نوسان است و قیمت دلار هم بصورت صعودی در حال افزایش است پس طبیعی است که قیمت لوله کاروگیت هم افزایش پیدا کند . حتی وزن خالص یک متر لوله پلی اتیلن تولید شده در کارخانه این شرکت را وزن کنید شاهد سنگین بودن لوله پلی اتیلن دوجداره تولید شده با سایر شرکت ها خواهید بود.

مثلا وزن لوله کاروگیت فاضلاب سایز 160 میلیمتر برابر با 1.8 کیلوگرم در حال تحمل ترافیکی 31.5 کیلونیوتن می باشد در حالیکه همین لوله در تولید سایر شرکت ها وزنی معادل 1.5 و حتی 1.2 کیلوگرم است. توجه داشته باشید 300 گرم در هر متر سبک بودن مقدار زیادی بنظر نمی رسد ولیکن در متراژهای بالا ( مثلا در 1000 متر ) شما شاهد 300 کیلوگرم پلی اتیلن کمتر استفاده شده هستید که این خود تاثیر مستقیمی در قیمت لوله کاروگیت دارد.

پس با یک حساب سرانگشتی ساده متوجه می شویم سنگین بودن یا بعبارتی میزان مواد اولیه استفاده شده در تولید لوله دوجداره تاثیر مستقیم بروی قیمت لوله کاروگیت فاضلابی می گذارد.

شایان ذکر است در تولید لوله های SN4 میتوان از پلی اتیلن کمتر استفاده نمود تا وزن خالص لوله کمتر شده و قیمت لوله کاروگیت درخواستی کمتر گردد.

شرکت پایپ گستر بدلیل درخواست بالا محصولات پلی اتیلنی اعم از لوله پلی اتیلن تحت فشار، لوله کاروگیت دوجداره ، سپتیک تانک فاضلابی و مخازن حمل اسید و حمل آب و …. بصورت روزانه قیمت محصولات فوق را در اختیار مشتریان قرار می دهد تا ار قیمت روز محصول خواسته شده باخبر شویم.

قیمت هر متر لوله کاروگیت سایز 160 میلیمتر با تجمل ترافیکی 31.5 کیلونیوتن در بازار 35000 هزار تومن در متراژ زیر 250 متر و 30000هزار تومن در متراژ زیر 1000 متر و قیمت لوله کاروگیت فاضلابی در متراژ بالای 1000 از 28 هزار تومان خدمت شما عزیزان ارائه می شود .

جدول وزن هر متر لوله های فاضلابی دوجداره و لیست قیمت لوله های کاروگیت تولیدی شرکت پایپ گستر

جدول قیمت لوله کاروگیت پایپ گستر
از توضیحات بالا به این نتیجه می رسیم هر وقت یک شرکت قیمت لوله کاروگیت ارزان تر از حد معمول بازار ارائه کرد بی شک از گرانول ( ضایعات پلی اتیلنی ) در تولید لوله دوجداره استفاده نموده است که وزن لوله پایین بیاید و هم تحمل ترافیکی کمتری در زیر خاک نسبت به وزن اصلی تولید خواهد داشت .

لوله کاروگیت بر اساس مقدار خاکی که قرار است تحمل کند (مقدار فشاری که می بایست توسط لوله کاروگیت به صورت ثقلی تحمل شود)، اندازه یا قطر دهنه و متراژی که توسط خریدار سفارش گذاشته می شود دارای قیمت های متفاوتی است . مثلا قیمت لوله کاروگیت 1000 قطعا با سایز 300 یا 250 تفاوت دارد . هم چنین هزینه حمل در قیمت لوله کاروگیت بسیار موثر است. در حالت کلی قیمت لوله کاروگیت از 12 هزارتومان در هر متر آغاز و تا 2 میلیون و 400 هزار تومان تا سایز 3000 میلی متر ادامه دارد. البته همان طور که عرض شد قیمت لوله کاروگیت بستگی به عوامل زیادی دارد .

عوامل موثر بر قیمت لوله کاروگیت چیست؟

وزن هر متر لوله کاروگیت، مقاومت محصولات و کیفیت آن، میزان متریال پلی اتیلن به کار برده شده برای تولید لوله کاروگیت و نرخ مواد پلی اتیلن، فشار قابل تحمل، برند و محل تولید لوله کاروگیت از جمله موارد مهم تاثیرگذار بر روی قیمت لوله های کاروگیت می باشند.

مشخصات فنی مواد اولیه مورد استفاده در تولید لوله کاروگیت پایپ گستر

مواد اولیه لوله کاروگیت

1 – حداکثر مقدار انحراف MFR لوله های تولید شده با مستربچ نسبت به مقدار اندازه گیری شده برای پلی اتیلن پایه مواد بی رنگ ( باید 06 ±) درصد باشد.
2 – تعداد آزمون های ارائه شده نشانگر تعداد الزام به منظور تثبیت یک مقدار برای مشخصه تعریف شده در جدول است. تعداد آزمونه های الزم برای کنترل تولید کارخانه و کنترل فرایند باید در طرح کیفیت تولید کننده قید شود . به منظور راهنمایی استاندارد 6-EN13660 مشاهده شود .
3 – در صورت اختلاف نظر ، آزمونه ها برای پراکنش دوده باید به روش فشاری تهیه شوند .
6 – این الزام برای لوله های با ساختار فومی کاربرد ندارد .
5 – حداکثر مقدار اندازه گیری شده ضخامت دیواره باید در نظر گرفته شود .

لوله کاروگیت 800

نحوه تولید لوله کاروگیت در کارخانه
برای تولید لوله کاروگیت، ابتدا مواد اولیه، تحت فرآیند اکستروژن، در اکسترودر و تحت حرارت بالا ذوب می شود. در این مرحله تنظیم دمایی بسیار اهمیت دارد، زیرا در نواحی دمایی مختلف بسته به شرایط آب و هوایی و اقلیمی، نوع محصول و نوع پلی اتیلن متفاوت خواهد بود. اکستروژن، فرآیندی است که ماده اولیه در قالبی ریخته می شود و با اعمال فشار محصول هایی در طرح های گوناگون ساخته می شود. سپس پلی اتیلن حاصل، از داخل محفظه ای عبور می کند و به شکل لوله در می آید. برای ایجاد حلقه در سطح خارجی لوله (کاروگیت نمودن لوله)، این فرآیند تحت خلاء و به وسیله قالب های دوار و پیوسته انجام می گیرد. در این مرحله هم تنظیم دما بسیار مهم است. در پایان خط تولید لوله کاروگیت، نازل های آب قرار دارند تا بتوانند محصول نهایی و خروجی را به خوبی خنک کنند. سپس عملیات خنک سازی محصول مراحل کنترل کیفیت محصول تولیدی در آزمایشگاه کارخانه انجام می پذیرد.
به طور کلی لوله های کاروگیت به دو روش تولید می شوند و براساس نحوه ی تولید دو مدل لوله تولید می کنند که یکی از آن ها لوله کاروگیت و دیگری لوله اسپیرال کاروگیت است. در تولید لوله های کاروگیت مواد پلی اتیلنی به صورت یک تکه قالب گیری و پرس می شوند ولی در مدل اسپیرال این کار با استفاده از دستگاه اکسترود انجام می شود و پس از عملیات خنک سازی به شکل مارپیچ در می آیند و سپس این مارپیچ ها به هم چسبیده و سپس قسمت زرد رنگ به آن ها اضافه می شود.
با توجه به نیاز های فوق العاده زیاد به لوله کاروگیت، کارخانه لوله کاروگیت در مناطق مختلف ایران تاسیس شده است. هر کدام از این کارخانجات توانسته اند بخشی از نیاز صنایع به این لوله ها را تامین کنند. تنوع کارخانجات در هر جای ایران از این منظر مهم هستند که می توانند با خرید لوله کاروگیت از مناطق نزدیک تر، در هزینه های حمل و نقل نیز صرفه جویی کرد و جنبه صرفه اقتصادی بودن آن را در نظر گرفت.
کارخانه تولید لوله کاروگیت شامل سوله های متفاوتی است که بسته به میزان فعالیت و گستردگی کارخانه، می تواند کارایی هر کدام از این سوله ها متفاوت باشند. در کارخانجات لوله کاروگیت، سوله ای هم به مواد اولیه و تولیدات صورت گرفته برای ارسال به نقاط مختلف کشور در نظر گرفته می شود.
کیفیت تولید یکی از مهم ترین پارامتر هایی است که باید در کارخانه لوله کاروگیت مورد توجه باشد. علاوه بر کیفیت مواد اولیه، تکنولوژی به کار رفته و خط تولید این نوع لوله ها نیز می توانند بر روی کیفیت ساخت تاثیر بگذارند.

لوله کاروگیت ارزان
لوله کاروگیت ارزان به لوله هایی گفه می شود که مصارفی به جز جمع آوری و انتقال فاضلاب درون شبکه های شهری فاضلاب دارد . مهمترین کاربردهای لوله فاضلاب ارزان عبارت است از :
1- استفاده بمنظور ساخت شوتینگ زباله که سایزهای 400 تا 600 میلیمتر می تواند بدین منظور استفاده شود.
2- استفاده بمنظور ساخت سپتیک تانک پلی اتیلنی که سایزهای 1200 میلیمتر تا 3500 میلیمتر بدین منظور قابل استفاده هستند. مقاومت مکانیکی مورد نیاز بدین منظور 8 تا 12 کیلیو نیوتن مورد نیاز خواهد بود.
3- استفاده از لوله کاروگیت ارزان بمنظور کاورینگ لوله های فلزی ، برق ، مخابرات و سیم ها و فیبرهای نوری که به این نوع لوله ، لوله کاروگیت مخابراتی نیز گفته می شود.
4- استفاده از لوله کاروگیت ارزان بمنظور ساخت ونت هوا ، غلاف شیرهای خودکار در مزارع کشاورزی ، ساخت جوی آب ، پل سازی در مناطق سیل ده و زیر جاده ها ، ساخت مخازن اسید و مخزن جهت نگهداری سیالات قلیایی

از لوله کاروگیت ارزان می توان در ساخت منهول آماده نیز استفاده کرد قطر این منهول و در بعضی موارد هندهول ها میتواند از 315 میلیمتر آغاز و تا 2200 میلیمتر ادامه داشته باشد.

مزایای لوله کاروگیت

مزایای لوله کاروگیت
رسوب ناپذیری، بدلیل صیقلی بودن سطح داخلی لوله
مقاوم در برابر مواد خورنده (اسیدها، نمکها و بازها) و میکرواُرگانیسم ها
مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش آفتاب به دلیل استفاده از مواد (Anti-uv)
مقاوم در برابر حمله جوندگان و میکرواُرگانیسمها، به دلیل فقدان ارزش غذایی
سهولت در نصب و اجرای سریع کارگزاری
امکان استفاده از انواع اتصالات
خواص هیدرولیکی خوب لوله به دلیل بر خوردار بودن از سطوح داخلی صاف
مقاومت بسیار خوب در برابر سایش تحمل پذیری در برابر بار ترافیکی
مقاوم در برابر انواع اسیدها اعم از اسیدهای قوی و ضعیف و اسیدهای غلیظ و رقیق
مقاومت در برابر برودت دما تا منفی 70 درجه سانتیگراد
مقاومت در برابر انواع فشارهای مرده و زنده خاک
مقاومت در برابر انواع فشارهای ترافیکی
نصب سریع و آسان بدلیل تکمیل بودن اتصالات
وزن پایین نسبت به سایر انواع لوله ها
سرعت بسیار بالا در تولید بنحوی که شما می توانید در شبانه روز با یک خط بیش از 120 متر
لوله کاروگیت با قطر دهنه 2.5 متر تولید نمائید.
مشخصات فنی لوله کاروگیت
لوله کاروگیت یا لوله پلی اتیلن فاضلابی بر اساس استانداردهای آزمون های لوله های پلی اتیلن دوجداره تولید میگردند که در ریز به بررسی استاندارد های لوله کاروگیت میپردازیم .
آزمون اول آزمون دانسیته یا چگالی است که برای مواد اولیه از استاندارد ISIRI7175-5 و برای محصول از استاندارد ISIRI9116 استفاده می شود.
آزمون دوم آزمون شاخص جریان مذاب است که برای مواد اولیه پلی اتیلن از استاندارد ISIRI6980 و برای محصول از استاندارد ISIRI9116 کنترل می شود.
آزمون سوم آزمون مقاومت حلقوی بلند مدت لوله کاروگیت است که از استانداردهای ISIRI9116 و DIN16961 بررسی می شود.
آزمون چهارم آزمون مقاومت حلقوی کوتاه مدت لوله پلی اتیلن فاضلابی میباشد که از استاندارد های ISIRI9116 و ISO9969 کنترل می شود.
آزمون پنجم انعطاف پذیری لوله کاروگیت است که از استانداردهای ISIRI9116 و EN1446 جهت بررسی استفاده می شود.
آزمون ششم تعیین درصد دوده لوله پلی اتیلن دوجداره میباشد که از استاندارد های ISIRI7175-2 و ISIRI9116 استفاده می شود.
آزمون هفتم تعیین پراکنش دوده لوله پلی اتیلن دوجداره میباشد که از استاندارد های ISIRI7175-6 و ISIRI9116 کنترل می شود.
آزمون هشتم آزمون ضربه لوله پلی اتیلن کاروگیت است که از استانداردهای ISIRI9116 و EN744 استفاده می شود.
آزمون نهم بازگشت حرارتی لوله کاروگیت است که برای تعیین مقدار مجاز این پارامتر از استانداردهای ISIRI9116 و ISIRI7175-3 استفاده می شود.
آزمون دهم کشش خطی جوش لوله پلی اتیلن فاضلابی است که از استاندارد های ISIRI9116 و EN1979 تعیین می گردد.
آزمون یازدهم شکل ظاهری لوله پلی اتیلن دوجداره میباشد که از طریق استاندارد ISIRI9116 بررسی می گردد.
آزمون آخر مربوط به نشانه گذاری لوله های پلی اتیلن است که از استاندارد ISIRI9116 استفاده می کنیم.

ویژگیهای لوله کاروگیت
لوله‌های کاروگیت که در مصارف مختلف به کار می روند، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که موجب تمایز آن‌ها از لوله‌های قدیمی تر میشود. این لوله‌ها در برابر شرایط محیط ناشی از تغییرات فشار، دما، شیب زمین، انحراف لوله، قوس، ضربه، خمیدگی، سایش، خوردگی شیمیایی، رسوب گرفتگی و اثرات اسیدها و گازهای خورنده بسیار مقاوم هستند

به واسطه تمام ویژگی‌های فوق، از این لوله‌ها در ابعاد مختلف در شبکه‌های لوله کشی فاضلاب و زهکشی کشاورزی استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی‌ها لوله پلی اتیلن دوجداره، انعطاف پذیر بودن آن‌ها است؛ این لوله‌ها کاربردهای متنوعی دارند و هم در مسیرهای مستقیم و هم در مسیرهای ناهموار و شیب دار، به صورت سطحی و دفنی قابل نصب می باشند.

نحوه تولید لوله کاروگیت

دوام و طول عمر بالا، مهم ترین مزیت لوله کاروگیت در خطوط لوله کشی

لوله‌های کاروگیت در خطوط انتقال آب و فاضلاب و سیستم‌های زهکشی می توانند تا حدود 100 سال عمر کنند. این لوله‌ها در هر شرایطی می توانند خواص و ویژگی‌های خود را حفظ کنند. تولید این محصولات، نتایج سال‌ها تحقیق و بررسی بر روی پلی اتیلن بوده است

یکی از ویژگی های مهم لوله های کاروگیت، نوع پلی اتیلن به کار رفته در تولید آن ها، واکنش پذیری بسیار کم و قابل صرف نظر دارند و این امر موجب میشود که بتوانیم از لوله های کاروگیت علاوه بر مصارف زهکشی و فاضلابی در مصارف صنعتی برای جابجایی مایعاتی نظیر اسید ها، باز ها و سایر مواد خورنده استفاده و بهره برداری کرد و نیز به دلیل این که پلی اتیلن از ارزش غذایی برخوردار نیست این قابلیت را دارند که در مکان هایی که محیط پیرامون لوله شرایطی مانند زمین های شور و یا موقعیت هایی که پیرامون لوله جوندگان و یا میکرواورگانیسم ها موجود هستند بتوانیم از لوله های کاروگیت جهت لوله کشی از آن ها استفاده کنیم.
یکی دیگر از ویژگی های مهم لوله های کاروگیت این است که لوله های کاروگیت قابلیت انعطاف پذیری دارند و در اثر اعمال بار و یا فشار توسط محیط اطراف که شامل وزن خاک و سنگ موجود در محل دفن می شوند آسیب نبینند و نیز در مراحل حمل و نقل و رساندن لوله ها از کارخانه محل تولید تا مکان نصب در اثر تنش های وارد شده دچار آسیب و شکستگی نشوند.
ویژگی مهم دیگر لوله های کاروگیت که آن را نسبت به سایر لوله ها متفاوت کرده است، زبری کم آن است. این امر موجب می شود در مواردی همانند لوله ی فاضلاب که حاوی مواد جامد است، مواد در داخل لوله رسوب نکند و همچنین دفع فاضلاب با تولید اسیدسولفوریک همراه است که این لوله ها در برابر اثرات مخرب آن مقاوم هستند.
یکی از قابلیت های دیگر لوله های کاروگیت توانایی تحمل فشار های سطحی و بار زنده و مرده است که این تحمل فشار از ساختار حلقه حلقوی آن نشآت می گیرد. یکی از مشکلات لوله های زیر زمینی طول عمر آن ها محسوب می شود ولی لوله های کاروگیت عمر طولانی تری نسبت به سایر لوله ها دارند. معمولا عمر لوله های کاروگیت ۵۰ الی ۱۰۰ سال تخمین زده می شود.
معمولا نحوه اتصال لوله های کاروگیت به وسیله اسپیگات یا کوپلر و واشر( که این اتصال به این صورت است که یک واشر در آخرین فرورفتگی لوله ی اول و یک واشر هم در آخرین فرورفتگی لوله ی دوم قرار داده می شود و سپس لوله ها را از دو طرف به کوپلر متصل می کنند) ، جوش لب به لب و ساکت و واشر ( این روش به این صورت است که واشر را در آخرین برآمدگی قرار می دهند و سپس لوله ی بعدی را به قسمت ساکت لوله ی اول متصل می کنند) صورت می گیرد.
هنگامی که سیالات از لوله های کاروگیت عبور می کنند دارای فشار بار داخلی نیستند و به همین علت مانند یک جوی زیر زمینی سیالات به راحتی در لوله های کاروگیت جریان پیدا می کنند و نسبت به لوله های فولادی، چدنی و بتنی وزن کم تری دارند. در ساخت لوله کاروگیت از مواد Anti-uv استفاده می شود و همین امر باعث می شود لوله های کاروگیت در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید مقاوم باشند. این لوله ها چون ارزش غذایی ندارند در برابر جوندگان و میکروارگانیسم ها نیر از خود مقاومت نشان می دهند و شرایط آب و هوایی مختلف مانند گرمای تا ۵۰ درجه ی سانتی گراد و سرمای شدید را هم تحمل می کنند، همچنین به دلیل داشتن خواص الاستومری بالا می تواند سازگاری خوبی با شرایط غیر هم تراز و نا متعارف داشته باشد.
لوله های کاروگیت باید حداقل مقاومت مکانیکی ۳۱٫۵ کیلونیوتون بر متر مربع را تحمل کنند و می توانند فشار های ۱۶، ۵/۳۱ و ۶۴ کیلو نیوتن را تحمل کنند. استحکام و مقاومت لوله های کاروگیت به میزان زیادی به تراکم خاک، نوع خاک و نحوه بستر سازی آن بستگی دارد که این موضوع خود به دلیل خواص فیزیکی منحصر بفرد لوله های کاروگیت است به صورتی که در هنگام بالا بودن فشردگی خاک فشار وارد بر لوله کاروگیت به خاک منتقل می شود و این امر موجب می شود تا این مدل از لوله کاروگیت فشار بالایی را تحمل کند که این موضوع در لوله های بتنی متفاوت است و فقط خود لوله فشار را تحمل می کند.

لوله کاروگیت

موارد مورد توجه در خرید لوله کاروگیت
هنگام خرید لوله های کاروگیت ابتدا باید بودجه خود، زمینه مصرفی، نوع لوله کاروگیت مورد نیاز، اندازه و فشار حلقوی لوله های آن را تعیین کنید و سپس اقدام به تحقیق و خرید لوله کاروگیت کنید.
لازم به ذکر است که در حین خرید لوله کاروگیت، صرفا به قیمت لوله کاروگیت توجه نکنید زیرا کیفیت و میزان استحکام نیز از مهم ترین خصوصیاتی است که باید در این لوله ها ببینید.

معیارهای مهم هنگام خرید لوله های کاروگیت

• اندازه اسمی و فشار اسمی یا همان بار لوله
• زمینه استفاده از لوله کاروگیت از جمله آبرسانی، دیواره چاه، آبیاری، انتقال گاز ها، زهکشی و کاور کابل که هر کدام ابعاد خاص و استانداردی دارند.
• حتما در هنگام خرید لوله های کاروگیت از فروشنده سوال کنید وزن هر رشته لوله کارویت چند کیلوگرم می باشد. بسته به وزن هر رشته لوله کاروگیت، قادر خواهید بود که SN لوله یا همان فشار کار را بدانید. برای مثال SN.8 فشار ۳۱٫۵ کیلونیوتن می باشد یا SN.4 فشار۱۶ کیلونیوتن است. این نوع لوله های استاندارد اجباری ۹۱۱۶ را دارند که نشان دهنده این است که می توان به لوله های کاروگیت برای خرید اطمینان داشت چرا که بیشتر ترکیبات سازنده آن ها پلی اتیلن خالص می باشد.

لوله­ اسپیرال کاروگیت
مزیت بزرگ تکنولوژی تولید لوله­ های دوجداره با دیواره ساختمند این است که این لوله­ های پروفیل­دار وزن بسیار کمی دارند اما در عین حال می­توانند برای کاربردهای با بار استاتیکی و دینامیکی بالا نیز مورد استفاده قرار گیرد. برای تولید لوله­ های اسپیرال کاروگیت با همان خصوصیات تحمل بار استاتیک نسبت به یک لوله تکجداره با ضخامت بالا ، مواد بسیار کمتری لازم است، این بدان معنی است که صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های مواد مصرفی صورت می­پذیرد. برای هر هندسه پروفیلی بار استاتیک قابل تحمل توسط فاکتوری از مدول الاستیسیته مواد مصرفی در ساخت لوله (که واحد آن نیوتن بر میلیمتر مربع است (N/mm2) ) و ممان اینرسی (گشتاور دوم سطح) هندسه پروفیل (که واحد آن (mm4/mm) میابشد) که به قطر لوله اشاره دارد، تعیین می گردد. که نتیجتا به آن سفتی ای حلقوی گفته می­شود. با استفاده از یک طراحی هوشمندانه پروفیل می توان وزن لوله اسپیرال کاروگیت را تا 65٪ در مقایسه با یک لوله تک جداره با ضخامت بالا با همان سفتی حلقوی کاهش داد. لوله­ های اسپیرال کاروگیت از ایمنی و دوام بالایی برخوردار هستند. ضخامت دیواره های لوله های اسپیرال کاروگیت را می توان در مراحل کوچک و افزایش تدریجی با باری که باید تحمل کند تطبیق داد.

موارد استفاده از لوله کاروگیت
از لوله های کاروگیت در انتقال آب باران و سیلاب، زهکشی، تاسیسات تصفیه آب، انتقال آب راه ها، معابر آدم رو، هدایت سیلاب، کانال فاضلاب شهری و در شبکه های بدون فشار از این نوع محصول استفاده می شود.
لوله های کاروگیت را با نام های دیگری همانند لوله پلی اتیلن فاضلابی شیار دار، لوله آکاردئونی و لوله خرطومی فاضلاب نیز می شناسند.

لوله های کاروگیت به دلیل استحکام و انعطاف پذیری بالایی که دارد برای زهکشی آب، در زیر پل ها، حمل مواد اسیدی و بازی، لوله های فاضلاب آدم رو، پساب های صنعتی و… مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد ولی استفاده عمده آن ها در جهان و ایران در لوله های فاضلاب است و به همین دلیل به لوله های کاروگیت، لوله فاضلاب نیز گفته می شود.

✔✔ مطلب پیشنهادی :
مخزن اسید

سپتیک تانک

قیمت سپتیک تانک

پکیج تصفیه فاضلاب

سوالات متداول شما :
کارخانه تولید لوله کاروگیت ؟
برای خرید لوله کاروگیت مستقیم از کارخانه کافیست وارد وب سایت ما شوید و با کارشناسان ما مشاوره کنید کارخانه پایپ گستر بزرگترین تولید کننده لوله کاروگیت در کشور می باشد شما می توانید با هماهنگی قبلی از کارخانه پایپ گستر واقع در قزوین و خط های تولید سایزهای مختلف لوله کاروگیت ما بازدید کنید .

قیمت لوله کاروگیت سایزهای مختلف ؟
برای اطلاع از قیمت لوله کاروگیت باید تماس گرفته و با کارشناسان ما مکاتبه کنید چرا که عوامل موثر بر قیمت لوله کاروگیت متنوع است منجمله مقدار باری که باید تحمل کنید هزینه ارسال و ..

مزایای لوله کاروگیت چیست ؟
دارای وزن پایین نسبت به سایر لوله ها ، تحمل بار بسیار بالا ، کاملا مقاوم در برابر انواع اسید ها ، مقاومت تا دمای منفی 70 درجه سانتی گراد ، آسان بودن نصب ، مقاوم در برابر فشارهای موجود مثل انواع خودروها و..

تفاوت لوله کاروگیت با لوله اسپیرال کاروگیت چیست ؟
لوله کاروگیت با تزریق مواد اولیه HDPE100 درون قالب های از پیش ساخته شده و خنک کاری فوری طبق سایز قالب تولید می شود ولی لوله اسپیرال کاروگیت با اکسترود نمودن مواد اولیه HDPE100 دور مندریل گالوانیزه با قالب از پیش تعیین شده بمنظور تعیین سفتی حلقوی سفارش ارسال شده به دستگاه تولید می شود. لوله کاروگیت از سایز 110 میلیمتر تا نهایتا سایز 1200 میلیمتر قابل تولید است ولی لوله اسپیرال کاروگیت بدلیل سرعت پایین تولید از سایز 800 میلیمتر تا 4000 میلیمتر مقرون بصرفه می باشد

وزن هر متر لوله کاروگیت فاضلابی
با توجه به اینکه بسیاری از پیمانکاران و مشاوران قصد شرکت درمناقصات و استعلام های ادارات ، ارگانها و شرکت ها بمنظور اجرای پروژه های عمرانی و یا طراحی اجرای یک پروژه ها را دارند و قیمت مواد اولیه که پارامتر اصلی قیمت لوله کاروگیت می باشد با نرخ زیادی در حال تغییر است ما در ادامه جدول وزنی لوله های کاروگیت شرکت پایپ گستر را به تصویر کشیده ایم تا براحتی بتوانید برآورد دقیق از قیمت لوله کاروگیت با توجه به وزن هر متر لوله کاروگیت فاضلابی را داشته باشید.

 

تماس با ما